Événements

19-04-2017 - Mind and Body in Space - A Cognitive Linguistics Account for Language Teaching 07-04-2017 - Life at the edge of the lexicon: Productive knowledge and direct experience in language processing and acquisition 24-03-2017 - Bilingualism, language learning and the brain 24-03-2017 - Life at the edge of the lexicon: Productive knowledge and direct experience in language processing and acquisition 23-03-2017 - Atelier pratique : Construire un algorithme de raisonnement physique pour comparer le raisonnement des humains vs des systèmes d'intelligence artificielle 21-03-2017 - Mind and Body in Space - A Cognitive Linguistics Account for Language Teaching 21-03-2017 - Atelier pratique : Construire un algorithme de raisonnement physique pour comparer le raisonnement des humains vs des systèmes d'intelligence artificielle 20-03-2017 - Visual Thinking in Autism and in AI Systems 16-02-2017 - Conférence ISC: «Bilingualism, language learning and the brain» 13-02-2017 - L'art comme cognition incarnée / Art as Embodied Cognition 03-02-2017 - Journée NeuroLab 27-01-2017 - L'asymétrie modale du temps linguistique : le rôle des visées aspectuelles 13-12-2016 - L'asymétrie modale du temps linguistique : le rôle des visées aspectuelles 12-12-2016 - Why science - and neuroscience - need 'passion' 16-11-2016 - CRBLM Journée scientifique 2016 28-10-2016 - Hippocampal contributions to memory and mental construction 21-10-2016 - Metacognition and Macrocognition 23-09-2016 - Cerveau autiste : des processus de raisonnement atypiques 06-05-2016 - Les sens visibles : signes vs. gestes 15-04-2016 - Substrats neuro-anatomiques et corrélats neuro-physiologiques associés à l’apprentissage et consolidation d’habiletés motrices 08-04-2016 - Projecting Ourselves into Space: The Embodied Experience of Exploring Mars through Robotic Laboratories 11-03-2016 - Communication humaine, changement émergent et innovation sociale à la rencontre des sciences cognitives 16-12-2015 - Interactions entre réseaux sociaux et réseaux sociosémantique 01-12-2015 - Explain me this: Learning what no to say 04-09-2015 - Conférence: The Development of Multisensory Perception in Infancy & Beyond 02-09-2015 - Conférence: La cognition animale: apprendre seul et en groupe 10-04-2015 - Conférence: Concept formation in the wild 20-03-2015 - Conférence: À la recherche de la pierre de Rosette des neurosciences éducationnelles 04-03-2015 - Conférence: Where do we point the finger? Identifying obstacles to verb learning, and how to overcome them 21-01-2015 - Conférence: "Matérialisme radical et théorie de la connaissance" 14-10-2014 - Conférence: The Sign Theory of Language: Two Extensions 08-10-2014 - Conférence: An interdisciplinary data fusion approach to measuring and fostering metacognition with advanced learning technologies 30-04-2014 - Conférence: Neurotechnologies pour l'Interaction Homme-Machine 12-03-2014 - Conférence: Neuropsychology of Schizophrenia: Bridging the Gap between Neurocognitive Deficits and Functional Outcome 13-02-2014 - Conférence: Creativity and cognitive architectures 13-02-2014 - Conférence: Creativity and cognitive architectures 22-01-2014 - Conférence: Influence de l'architecture cérébrale sur les apprentissages scolaires 22-01-2014 - Conférence: Influence de l'architecture cérébrale sur les apprentissages scolaires 29-11-2013 - Comparaison interculturelle de la perception et de la production d'expressions attitudinales 18-11-2013 - Conférence: "Dix ans de neurosciences cognitives" 01-11-2013 - Why Watson Won ? 13-09-2013 - Do we learn language in the same brain systems that rats use to learn a maze? Evidence from a multidisciplinary investigation of first and second language 31-07-2013 - Unlocking the Mind with the Key of Language: Relational Networks as a Bridge from Linguistics to Neuroscience 17-04-2013 - CONFÉRENCE: Consciousness is attention 11-03-2013 - The ‘critical period’ debate: past, present, and future 14-02-2013 - CONFÉRENCE: Contextualized Representation and Automatic Evaluation 18-10-2012 - Présence en ligne et environnements d’apprentissage 11-10-2012 - Reshaping the Mind: The Benefits of Bilingualism 11-10-2012 - Semantic Web and the Web of Data 13-07-2012 - What do children bring to language learning ? 28-05-2012 - Séminaire sur l’origine du langage par Denis Bouchard 28-05-2012 - Séminaire sur l’origine du langage par Denis Bouchard 11-05-2012 - From Turing Machines to Social Machines: Web Consciousness? THE CONFERENCE IS NOT CANCELLED 11-05-2012 - Transactive Memories reconstructed 21-03-2012 - Modèles, méthodes et outils pour des serious games à métaphore intrinsèque 16-01-2012 - Communautés et créativité dans la ville 03-07-2011 - Estranged parents and a schizophrenic child : choice in psychology, economics and neuroeconomics 27-05-2011 - Colloque "Informatique cognitive et sa place dans l’industrie" 29-04-2011 - The enigmatic temporal poles and their role in social cognition 26-04-2011 - Colloque IC 2011 : appel à communication prolongé 07-04-2011 - Prédire les ratés du moteur de recherche cérébral 01-04-2011 - Future Learning Landscapes 17-03-2011 - Conférences Hugues Leblanc 11-03-2011 - Machine Learning and Knowledge Discovery for Semantic Web 18-02-2011 - The Socially Extended Mind 28-01-2011 - Language acquisition just Zipf’s right along 26-11-2010 - L’État de nature : l’évolution humaine et l’origine des hiérarchies 21-06-2010 - Institut d’été sur l’origine du langage 21-06-2010 - What is Language ? 11-05-2010 - Les enjeux et les apports de l’informatique cognitive 09-04-2010 - Audiovisual speech perception in children with autism spectrum disorders 19-03-2010 - Histoire de l’écriture et sa signification cognitive 26-02-2010 - Doing without Concepts 13-11-2009 - La fonction sociale du raisonnement 04-06-2009 - Cognitio 2009 14-05-2009 - Technologies cognitives - Colloque à l’ACFAS 03-04-2009 - Working memory capacity/Executive attention as both a state and a trait variable 22-03-2009 - Les Illusions: Monde réel, monde perçu 06-03-2009 - Modularité de la musique par rapport au langage dans l’étude du chant 06-02-2009 - Sources of phonotactic well-formedness : statistical, phonetic, and phonological biases 16-01-2009 - La modélisation du processus de catégorisation par le biais de réseaux de neurones artificiels 27-11-2008 - Detecting and Responding To Student Emotion 23-10-2008 - Adaptation at multiple time-scales. 17-10-2008 - Language Modality and the Acquisition of Signed Languages 14-10-2008 - Atelier: La modélisation en sciences cognitives : géométrie et logique. Le cas de la perception visuelle. 10-10-2008 - Language as Kludge 02-10-2008 - From neurons to cognition 28-06-2008 - Institut d’été sur la cognition sociale 14-03-2008 - Développements récents en traitement de la parole 15-02-2008 - Théorie linguistique et origine du langage 30-11-2007 - Plasticité et réorganisation fonctionnelle chez la personne aveugle ou sourde - imagerie cérébrale et comportement 27-10-2007 - The Parallel Architecture and its Role in Linguistics and Cognitive Science 28-09-2007 - Situated cognition and the extended mind hypothesis 22-06-2007 - The Recursive Mind 15-06-2007 - COGNITIO 2007 08-05-2007 - CONGRÈS DE L’ACFAS 2007 : L’approche transdisciplinaire des sciences cognitives 26-03-2007 - Human Populations and their Languages : How Tree-Like is their Diversification ? 23-01-2007 - Informatique, Gestion des connaissances et Sciences Cognitives 19-12-2006 - Novel Experiences 30-11-2006 - Les origines du langage : une perspective néo-saussurienne 13-11-2006 - Pourquoi parlons-nous ? Le langage humain à la lumière de l’évolution 06-11-2006 - What Do Infants Know About Other People ? 24-08-2006 - Journée d’études en sociolinguistique 19-08-2006 - COGNITIO 2006 - August 19-21 2006 - Montreal 05-05-2006 - Bodies and Souls 27-04-2006 - Le développement des fonctions attentionnelles chez l’enfant et l’adolescent : du normal au pathologique 03-04-2006 - Modules, Genes and Evolution : What Have We Learnt From Developmental Disorders ? 10-03-2006 - From brain-computer-interfaces for communication and paralysis to self-regulation of behavior and cognition 09-11-2005 - Isolating Languages and Associational Semantics : A Cross-Linguistic Experiment